Sabtu, 24 September 2011

AnDai KaU tAhU..

Sahabat..

Satu perkataan yang mudah disebut..
tapi sangat susah difahami..
siapa yg hidupnya didunia ini tidak mahu insan yang bergelar sahabat..
yang sentiasa ada dikala suka dan duka..
yang sentiasa ada dikala tawa dan air mata..
mudah mencari kawan dimana saja..
tapi mencari sahabat cukup payah..
Takkala mengenali isi hati budi dan bicara..
membuatkan perhubungan itu menjadi mesra..
terkadang takut diduga..
dengan terjadinya sengketa..

kerana itu..

sayangi dia kerana ALLAH..
kerana ALLAH menyukai insan yang berkasih sayang..
Diri bersemangat apabila adanya sahabat disisi..
sentiasa memberi inspirasi takkala hati berasa sangsi..
mana dapat kucari..satu perkataan ini..
yang dapat menerima kerenah diri...
yang betul2 mampu memahami..
yang mampu membuatkan bibir tersenyum ketika kesedihan melanda dihati...
angan2 punya sahabat moga dapat bertemu hingga dihari akhirat..
berada dekat..ingin kupeluk erat2..
entah bila mngkin aku dapat..
mungkinkah sempat..
kerana ajal tidak mengenal tempat..

kamu..aku ingin punya sahabat yg dapat menjaga aibku..
aku ingin punya sahabat yg dapat menasihati..
yg berani menegur kesalahan diri ini..
bukannya mengambil sifat berdiam diri..
kerana terlalu ingin menjaga hati...
fahamilah..aku ingin sentiasa perbaiki diri..
study2 mendekatkan diri dengan ILAHI..


aku yakin SAHABAT itu ada..
sama ada aku yg mencari atau dia yg tiba..
aku yakin UKHUWAH itu ada..
kerana kita yg mewujudkannya...
kerana itu status SAHABAT itu tinggi nilainya..
kerana itu ingin memiliki SAHABAT itu..
ibarat satu dalam sejuta ...:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan